Bundll maakt een succes van sponsoring!


Sportverenigingen lopen vaak onnodig sponsorinkomsten mis

19 februari 2014

De Nederlandse sporters op de Olympische Winterspelen in Sotsji worden volop gesponsord. Het bedrijfsleven haakt graag in op de successen van de Nederlandse olympische sporters. Dit zal niemand zijn ontgaan. Maar hoe gaat het met de sponsoring bij sportverenigingen?

Sponsorinkomsten zijn erg belangrijk voor een sportvereniging. Tijd en energie van vrijwilligers is echter vaak schaars. Zij kunnen de sponsoring niet zo professioneel aanpakken als de sportmarketeers rondom de Olympische Spelen. Hierdoor lopen sportverenigingen regelmatig sponsorinkomsten mis. Daarom is het belangrijk dat deze vrijwilligers hun tijd effectief kunnen inzetten en op tijd in actie kunnen komen. Een duidelijk overzicht van alle sponsorafspraken is daarbij erg belangrijk.

Deze les leerde Harold Dijkstra uit eigen ervaring in de sponsorcommissie bij S.C. Stiens. Net op tijd: "Het bestaande document met sponsorafspraken was niet compleet, waardoor een groot deel van de sponsoring niet gefactureerd was." De betreffende sponsoring is toen alsnog in rekening gebracht, zodat S.C. Stiens deze sponsorinkomsten uiteindelijk niet is misgelopen.

En zo zijn er veel herkenbare voorbeelden waarin sportverenigingen extra sponsorinkomsten zijn misgelopen. Zonde vindt Harold Dijkstra, want "sponsorinkomsten zijn erg belangrijk bij het realiseren van de dromen en ambities van een sportvereniging." Daarom wil hij sponsorcommissies en vrijwilligers graag helpen om een succes te maken van sponsoring. Naar aanleiding hiervan is de nieuwe dienst Bundll ontstaan: online ondersteuning voor sponsorcommissies van sportverenigingen (www.sponsorbeheer.nl).

Bundll maakt een succes van sponsoring. Altijd en overal toegang tot contactgevens van sponsoren en sponsorafspraken. Eenvoudig contracten en facturen opstellen. Met een uitgebreid informatiecentrum voor inspiratie en ondersteuning. Hiermee biedt Bundll de vrijwilligers gemak, overzicht en structuur. Zo kan de sponsorcommissie op tijd in actie komen en blijven vrijwilligers enthousiast. En met een goed georganiseerde, enthousiaste sponsorcommissie wordt een sportvereniging al gauw aantrekkelijker voor sponsoren. Net als het goed georganiseerde, enthousiaste Nederlandse Olympische team.

Terug naar al onze nieuwsberichten